•Menjadi normal tidak penting tapi yang paling utama diterima dan disayangi seadanya.

Ahad, Ogos 15, 2010

Penyampaian Bantuan Persekolahan

Untuk peringkat pertama, Persatuan Insani telah menyerahkan bantuan persekolahan untuk 45 orang ahli yang mempunyai anak bersekolah sejak awal Ogos 2010 yang lalu. Setiausaha Insani telah melaksanakan tugas penyampaian bantuan tersebut di Dabong, Kota Bharu dan Bachok baru-baru ini bagi mewakili Pengerusi yang berkursus di Kuala Lumpur.

Sementara itu, proses pemilihan ahli-ahli yang layak peringkat kedua sedang dilakukan oleh Jawatankuasa ntuk disempurnakan uselewat-lewatnya akhir bulan ini.

Pengerusi berseru kepada mana-mana ahli yang mempunyai anak bersekolah dengan pendapatan yang rendah belum mendapat maklumat ini supaya segera menghubungi persatuan.

Pengagihan ini dilakukan secara berperingkat-peringkat dan tidak ada tarikh tutup sehinggalah habis tahun ini.

Tujuan bantuan ini ialah untuk meringankan beban ahli yang terpaksa mengeluarkan belanja yang besar semasa awal tahun ini untuk menguruskan persekolahan anak-anak. Mudah-mudahan dengan sedikit bantuan ini setidak-tidaknya dapat melegakan keperitan kesusahan sebelum ini. Apa lagi sekarang ini bulan Ramadan yang mana banyak wang yang diperlukan.


Tiada ulasan: