•Menjadi normal tidak penting tapi yang paling utama diterima dan disayangi seadanya.

Ahad, Januari 02, 2011

Penyampaian Bantuan Awal Persekolahan

Persatuan Insani sebagaimana biasa menyempurnakan program Penyampaian Bantuan Awal Persekolahan kepada ahli-ahli yang terpilih. Penyampaian bantuan itu diadakan pada 30hb. Disember 2010 yang lalu di sebuah premis berdekatan dengan rumah Pengerusi iaitu di Lundang, Kota Bharu.

Sumbangan yang tidak seberapa itu diharapkan dapat mengurangkan beban ibu bapa yang kebanyakannya OKU untuk menampung perbelanjaan anak-anak yang bersekolah.

Persatuan Insani berharap pada tahun 2011 nanti akan lebih banyak sumbangan dari sektor korporat, individu dan jabatan kepada persatuan agar dapat diagihkan kemudiannya untuk ahli-ahli yang memerlukan.

Majlis penyampaian bantuan dibuat secara ringkas dan disampaikan oleh Pengerusi Persatuan Insani, En. Wan Kamarulzaman. Turut hadir Naib Pengerusi, En. Abdul Hamid Ibrahim dan Setiausaha, Mohd Razali Md Din . Ahli-ahli dari tiga daerah yang dipilih iaitu Bachok, Kota Bharu dan Pasir Mas menerima sumbangan pada majlis tersebut. Ahli-ahli lain dari daerah lain seperti Machang, Kuala Krai dan Pasir Puteh diagihkan dari rumah ke rumah oleh Setiausaha persatuan.

Tiada ulasan: