•Menjadi normal tidak penting tapi yang paling utama diterima dan disayangi seadanya.

Jumaat, Mac 28, 2014

Mesyuarat Agung Kali ke 15 (2014)




 Mesyuarat Agung Insani 2014 - Kali ke 15 yang diadakan baru-baru ini pada 22hb Mac 2014 (Sabtu) di rasmikan oleh YB Uztaz Mohd Nazlan Hasbullah, Timbalan Exco Pembangunan Belia, Sukan dan NGO Kelantan (U-Bes). Mesyuarat agung Insani adalah acara tahunan khas untuk ahli-ahli berkumpul dan menyuarakan pandangan demi kebaikan persatuan. Ustaz Mohd Nazlan yang juga ADUN Limbongan dalam ucapannya berharap Persatuan Insan Istimewa Kelantan menjadi tonggak utama untuk insan istimewa bersatu memperjuangkan kepentingan dan kebajikan OKU. Bersatu dalam jemaah akan membawa keberkatan.
dan kekuatan perpaduan.

Mesyuarat Agung kali ini dihadiri oleh 300 orang ahli yang datang dari segenap daerah di Kelantan. Ianya diadakan di Dewan Majlis Daerah Ketereh, Kota Bharu. Pengerusi Persatuan Insani, En Mohd Ramli Abdul Rahman berharap ahli-ahli yang hadir mendapat input dari Mesyuarat ini dan berharap setiap usul yang dibentangkan akan dibahaskan dengan penuh berhemah.

Tujuan mesyuarat adalah untuk memberi penambahbaikan kepada persatuan bukan untuk membidas sesiapa atau kerana perbalahan peribadi. Jadi gunakan sebaik-baiknya peluang setahun sekali untuk bermesyuarat.

Dalam mesyuarat ini tiga usul besar diterima dan akan dibuat tindakan selanjutnya:
1- Usul supaya penempatan OKU diutamakan sebagaimana penempatan nelayan dan sebagainya.
2 - Kuota rumah kos rendah  untuk OKU setiap projek perumahan oleh kerajaan.
3 - Peluang perniagaan kepada OKU diutamakan terutama perniagaan yang tidak melibatkan modal yang besar seperti tempat menjual suratkabar, kedai di stesen bas dan sebagainya.
4 - Mencadangkan kerajaan Kelantan melantik seorang Penyelaras Pembangunan Paralimpik negeri.

Mesyuarat agung kali ini tidak ada pemilihan dan ianya dijalankan dengan jayanya tanpa sebarang masalah.
























Tiada ulasan: