•Menjadi normal tidak penting tapi yang paling utama diterima dan disayangi seadanya.

Jumaat, Mac 28, 2014

Penyampaian Sumbangan

Pada 28-02- 2014 (Jumaat) Persatuan Insani dengan sikap prihatin dan tabiat membantu telah mengadakan satu program khas iaitu Majlis Penyampaian Sumbangan Insani kepada mereka yang layak.

Majlis ini disempurnakan oleh Yang Berhormat ADUN Selising, En Zulkifli Ali. Pada Majlis itu, En Zulkifli berterima kasih kepada Persatuan Insani kerana menjemput beliau bersama-sama OKU. Pengalaman beliau selaku Penolong Pegawai JKM sebelum menjadi YB banyak memahamkan beliau tentang OKU. Jadi jemputan ini sangat dihargainya.
Selanjutnya beliau memuji Persatuan Insani yang dikenali sangat banyak memberi bantuan dan menolong ahli-ahli malah bukan ahli juga mendapat manfaat dari kewujudan Insani. Beliau berharap persatuan ini akan meneruskan tradisi membantu ahli-ahli yang memerlukan.

Sementara itu Pengerusi Persatuan Insani, En Mohd Ramli bin Abdul Rahman berkata, semua bantuan yang disalurkan adalah hasil kutipan sumbangan dari pelbagai sektor korperat dan individu. Jika persatuan Insani mendapat pahala dari kerja kebajikan ini secara tidak langsung, penderma-penderma yang memberi derma juga sudah pasti mendapat keberkatan dan pahala yang sama. Oleh yang demikian beliau berterima kasih kepada semua penderma dan berharap sumbangan sentiasa diperolehi agar pembangunan dan bantuan yang disalurkan tidak terbantut. Mudah-mudahan semua mendapat manfaatnya.

Pada majlis itu pelbagai sumbangan diberikan seperti bantuan lampin pakai buang, bantuan kerusi roda, bantuan OKU terlantar dan sebagainya.















Tiada ulasan: