•Menjadi normal tidak penting tapi yang paling utama diterima dan disayangi seadanya.

Isnin, Februari 09, 2009

Mesyuarat Agung & Tabung OKU Berdikari

Mesyurat Jawatankuasa kali ke 2 2009 diadakan pada 7-2-09 di rumah Naib Pengerusi, Pn, Sharifah Raudzah Syed Akil di Kg. Chawas Tanah Merah. Pn. Sharifah mempengerusikan mesyuarat mewakili Pengerusi En. Wan Kamarulzaman yang sedang berkursus arahan jabatannya di KL.

Dalam mesyuarat itu, sepakat AJK hendak mengadakan Mesyuarat Agung kali ke 10 di Dewan Gelanggang Seni, Kota Bharu pada 28.2.09 (Sabtu). Semua ahli dijemput hadir. Walau bagaimanapun surat jemputan akan menyusul.

Pada hari itu juga akan diadakan perasmian Pelancaran Tabung OKU Berdikari anjuran persatuan. Cadangan perasmian oleh Tuan Pengarah JKMN Kelantan. Mudah-mudahan ramai tokoh korperat, swasta, orang persaorangan yang hendak menyumbangkan sumbangan mengisi tabung tersebut.

Jawatankuasa juga berharap agar ahli-ahli yang hendak hadir mesyuarat menyatakan dengan jelas jumlah kehadiran kerana pada tahun lepas, masalah makanan tidak mencukupi disebabkan kehadiran yang ramai. Oleh itu kerjasama ahli-ahli amatlah diharapkan supaya program berjalan dengan lancar. Dalam surat yang akan diedarkan oleh Setiausaha sedikit masa lagi akan disertakan borang pengesahan kehadiran. Kehadiran juga boleh disahka menerusi SMS, telefon, surat dan sebagainya dengan jelas. Jumlah kehadiran penting untuk persiapan makanan dan tempat duduk. Ahli-ahli boleh membawa pengiring. Pengiring akan disediakan makan dan minum serta tempat duduk.

Sebagaimana biasa, mana-mana ahli yang tidak membayar yuran tidak boleh menyertai mesyuarat ini. Bayaran boleh dibuat bila-bila masa atau pada hari sebelum mesyuarat.

Seperkara lagi, mana-mana ahli yang meminjam menerusi Tabung Insani diharapkan segera membayarnya kerana tempoh enam bulan sebagai syarat pembayaran telah tamat kesemuanya. Jika ahli-ahli tidak menjelaskan hutang, peluang orang lain meminjam tidak dapat ditunaikan. Dan mereka yang tidak menjelaskan hutang Tabung Insani selepas tamat tempoh akan disenarai hitamkan dari perkhidmatan Tabung OKU Berdikari, kecuali ada alasan yang boleh diterima oleh Jawatankuasa.

Saya menyeru kepada semua ahli-ahli agar beramai-ramai hadir ke Mesyuarat Agung kerana hari inilah hari perayaan persatuan.... Hari bertemu dan merapatkan silatulrahim.... Pada hari Mesyuarat Agung juga akan diadakan penyampaian sumbangan anak cemerlang persekolahan dan bantuan yang memerlukan serta cabutan bertuah. Jualan oleh IMSE (Insani Maju Sejati Enterprise) juga akan diadakan. Pelbagai jualan akan diperagakan.

Mana-mana ahli yang hendak menghadiri Mesyuarat Agung boleh menghubungi mana-mana AJK atau e-mailkan kepada persatuan insani seperti tertera di sebelah.

Sila semak cadangan aturcara majlis untuk perhatian ahli-ahli.

CADANGAN
PELANCARAN TABUNG OKU BERDIKARI (TOB)
DAN
MESYUARAT AGUNG KE 10 (MA10)


Tarikh : 28hb. Februari 2008 (Sabtu)
Tempat Cadangan : Gelanggang Seni, Kota Bharu, Kelantan
Jam : 09.00 Pagi – 2.00 Tengahari
Perasmian TOB : Ybrs. En. Md. Noor Bin Chik -
Pengarah JKMN KELANTAN.

Pelaksanaan Tentatif:

09.00 Pagi – Urusetia Pendaftaran dan Persiapan memulakan tugas.
09.30 Pagi – Pendaftaran
10.00 Pagi – Ketibaan dif Jemputan
10.30 Pagi – Bacaan Doa Selamat
10.45 Pagi – Ucapan dan taklimat TOB oleh Pengerusi INSANI
11.00 Pagi – Ucapan Perasmian Tabung OKU Berdikari oleh
Yabrs. Tuan Pengarah JKMN.
11.30 Pagi – Penyampaian Sumbangan Cemerlang Persekolahan
Oleh Yabrs Tuan Pengarah JKMN
11.45 Pagi – Rehat / minum / makan ringan
12.15 Tengahari – MA10 dimulakan.
- Ucapan Pengerusi
- Pengesahan Minit Mesyuarat
- Pengesahan Penyata Tahunan
- Pengesahan Penyata Kewangan
- Perkara Berbangkit.
- Cadangan dan usul
- Penangguhan.
01.00 Petang – Penyampaian Sumbangan Bantuan Keperluan dan
Cabutan Bertuah
02.00 Petang - Tamat dan bersurai.

* Sebarang perubahan jadual tertakluk kepada Jawatankuasa INSANI dan akan dimaklum dari masa ke semasa.

Sekian untuk makluman kali ini.

Kita bantu kita....

Tiada ulasan: